۲۰ آبان ۱۳۸۸، ۸:۳۰

20 هزار جلد قرآن به اعضای هیئتهای مذهبی استان مرکزی هدیه شد

20 هزار جلد قرآن به اعضای هیئتهای مذهبی استان مرکزی هدیه شد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون و در راستای توسعه قرآنی و دینی، 20 هزار جلد قرآن به اعضای هیئتهای مذهبی استان مرکزی هدیه شد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، حجت الاسلام احمد رضائیان سه شنبه شب در جلسه شورای هیئتهای مذهبی استان مرکزی در اراک افزود: هیئتهای مذهبی حرکتهای خودجوش جامعه هستند و توجه به این هیئتها توجه به همه مردم است.

وی با بیان اینکه، توسعه دین و قرآن مهمترین کاری است که در شرایط کنونی می توان انجام داد، خاطرنشان کرد: هیئتهای مذهبی بازوان توسعه دین در جامعه هستند که باید با دادن خوراک مناسب به رشد باورهای دینی در جامعه کمک کرد.

رضائیان با تاکید بر اینکه اقدامات نباید به گونه ای باشد که جنبه مردمی بودن این هیئتها کمرنگ شود، افزود: در این مدت علاوه بر توزیع قرآن، برنامه هایی چون تشکیل گردهمایی‌های تشکل‌های دینی، تجلیل از هیئتهای مذهبی برتر و اعزام سخنران برای مراسمهای دینی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه، هیئتهای مذهبی باید بتوانند الگوی مناسب مشارکتهای اجتماعی و وحدت برای جامعه اسلامی باشند، اضافه کرد: در استان مرکزی بیش از 1500 هیئت مذهبی در دو بخش برادران و خواهران فعال است.

در ادامه این برنامه، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: برگزاری نمایشگاه مناسبتهای دینی از طریق شورای هیئتهای مذهبی از مهمترین فعالیتهای این اداره در سال جاری بوده که لازم است پیگیری در زمینه انجام به موقع این برنامه انجام شود.

حجت الاسلام نعمت‌الله سرلکیان با بیان وظایف اصلی شورای هیئتهای مذهبی افزود: شورا باید در راستای وظایف قانونی خود فعالیت داشته باشد.

در ادامه این جلسه هریک از اعضای شورا، نظرات خود را پیرامون انجام بهتر برنامه‌های هیئتها ارائه دادند.

جلسه شورای هیئتهای مذهبی به منظور بررسی انجام بهتر برنامه‌های دینی هیئت در طول سال جاری ادامه دارد.

کد خبر 980939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha